Epepe d.o.o.
Korzo 11, HR51000 Rijeka
info@epepe.hr
Tel: +385 (51) 588 308

Izrada poslovne Facebook stranice u 5 koraka

Izrada poslovne Facebook stranice od korisnika ne zahtjeva veliko predznanje i vrlo ju je lako postaviti i podesiti sve što je potrebno. U ovom kratkom vodiču nećemo vas zamarati s previše tehničkih detalja; držat ćemo se osnova koje će vam pomoći da vaša stranica zainteresira publiku i na najbolji način promovira usluge.

Uz malo truda, u kratkom ćete roku privući brojne pratitelje i predstaviti im svoje poslovanje. I vrlo važno – dobit ćete vrijedne povratne informacije i pomoću njih unaprijediti ponudu. Naš je savjet da ne koristite svoj privatni profil u ove svrhe; službena stranica ipak je korak više u komunikaciji s klijentima i predstavlja veću razinu profesionalnosti.

Spremni? Krenimo!

1. Izrada poslovne Facebook stranice

Izrada poslovne Facebook stranice

“Create a Page” prvi je korak za lansiranje vaše djelatnosti u Facebook svijet. Na samom početku odabirete jednu od ponuđenih kategorija – “Business or Brand” ili “Community or Public Figure”, ovisno o prirodi djelatnosti koju želite predstaviti. Ne trebamo posebno napominjati da se jezik ovih postavki može razlikovati ovisno o tome na koji je jezik podešen vaš Facebook račun. Kako bilo, vjerujemo da ćete se snaći. 🙂

Nakon odabira vrste poslovanja, potrebno je unijeti osnovne podatke: naziv stranice, kategoriju u koju spada vaša djelatnost, adresu, državu i broj telefona.

Čestitamo – vaša je Facebook stranica kreirana! Sad je još “samo” treba urediti da privuče pažnju budućih pratitelja i potencijalnih klijenata. A naš idući korak je…

2. Odabir naslovne fotografije (cover photo)

Izrada poslovne Facebook stranice

 

Nakon što ste otvorili stranicu, vrijeme je da se pobrinete o njenom “izgledu”. Uzmite si vremena i razmislite o naslovnoj fotografiji, jer je ona prvo što će ugledati oko vašeg virtualnog posjetitelja. Fotografija treba biti autentična, kvalitetno predstavljati ono čime se bavite i dodatno osnaživati pozitivan dojam pratitelja. Izbjegavajte skidanje slika s interneta – time ulazite u osjetljivo područje kršenja autorskih prava, a takvo što nije nam potrebno.

Ako još nemate vlastitih fotografija, inspirirajte se na jednom od web servisa s velikim izborom besplatnih slika koje možete slobodno koristiti (i mirno spavati jer poštujete autorska prava). Za početak, provjerite Pexels ili Pixabay.

Nakon dodavanja slike, stranica bi trebala poprimiti ove obrise:

Izrada poslovne Facebook stranice

 

3. Postavljanje profilne fotografije (profile picture)

Izrada poslovne Facebook stranice

U idealnom slučaju, za profilnu fotografiju postavit ćete svoj logotip. Ako ga nemate, možda je ovo dobra prilika da ga izradite. Danas je na internetu dostupno mnoštvo servisa pomoću kojih možete samostalno (i besplatno) dizajnirati upečatljiv logo. Bacite oko na FreeLogo Design, Hatchful ili LogoMakr da vidite što se nudi. Nakon što ste ga dizajnirali i preuzeli na računalo, još ga samo morate učitati.

Naravno, ako niste baš oduševljeni ovim zadatkom i vaši su talenti ipak primjenjiviji negdje drugdje – ne brinite. Postoje kreativni stručnjaci koji će vašu viziju pretočiti u stvarnost.

4. Uređivanje postavki stranice (page info)

Izrada poslovne Facebook stranice

 

Na pola smo puta! Sad je vrijeme da upišete relevantne podatke u kategorije koje se nude na stranici. Natipkajte kratak opis vaše djelatnosti, istaknite svoje kvalitete i predstavite se u što pozitivnijem duhu. Važno je svojim pratiteljima pružiti što je moguće više informacija kako bi vas jednostavno mogli pronaći. Navedite broj telefona, e-mail adresu, web stranicu (ako je imate), lokaciju, radno vrijeme… 

5. Objava sadržaja 

Objava sadržaja treba biti redovna i konstantna

To je zlatno pravilo! Istaknite dnevnu ili tjednu ponudu te druge zanimljive sadržaje popraćene prigodnim vizualima. Fotografija ne mora biti profesionalna – većina današnjih mobitela ima kameru koja gotovo da može konkurirati nekim profesionalnim aparatima.  Podijelite fotke svojih proizvoda – to je ono što kupci žele vidjeti, a na taj način stvarate i povjerenje kupaca u autentičnost ponude. 

Interakcija

Potaknite ljude na angažman kroz objavu. Pitajte ih jesu li zadovoljni ponudom, kvalitetom i cijenama. Zamolite ih da podijele svoje mišljenje i prijedloge za unaprijeđenje usluge. Što je veća interakcija, veći je i doseg. Sad već sve znamo!

Također, zamolite svoje prijatelje i članove obitelji da ponekad podijele vašu objavu – to je čas posla, a vama će puno značiti.

Informirajte kupce

Dijelite korisne informacije s vašim pratiteljima. Ako imate OPG, otkrijte im tajne uzgoja peršina ili začinskog bilja na vlastitom balkonu, što je za većinu ljudi koji žive u gradu „čista egzotika“. Potaknite ih da podijele rezultate na vašoj stranici i pohvale se svojim umijećem! Ponavljamo, uspješna interakcija je pola posla.

Budite ažurni u odgovaranju na komentare

… ili ih barem „lajkajte“. Na kritike i primjedbe (koje nikog ne zaobilaze 😎) pokušajte odgovoriti pristojno i ljubazno! Na greškama se uči, stavovi se razilaze, a važno je kupcima pokazati da cijenite njihovo mišljenje.

Nagradite vjernost 

Pratitelji vole priliku za osvajanjem vrijednog proizvoda! No, ovo je još uvijek “škakljiva tema” jer nagradne igre podliježu Zakonu o igrama na sreću, što znači da se moraju sprovesti po točno predviđenim pravilima.  Trenutno ih nitko ne kontrolira, ali to nije garancija da u jednom trenutku neće doći pod povećalo nekog inspektorata.

Ne brinite, rješenje postoji i zove se nagradni natječaj, darivanje ili popularni giveaway. Iako tu „sitnu“ razliku u nazivu mnogi olako shvaćaju, od velike je važnosti. A razlika je u tome što se darivanje ne temelji na sreći, već zaslugama pratitelja koji je ponudio najkreativnije rješenje vašeg zadatka. On ne bi trebao biti ni prelagan ni prezahtjevan, stoga pokušajte pogoditi onu „zlatnu sredinu“. Zdravo je barem malo probuditi uspavani natjecateljski duh! 😊

Da bi sve bilo po propisima, potrebno je obratiti pažnju na još nekoliko stvari, no tinta nam je pri kraju pa ćemo detalje morati ostaviti za neki drugi put. (Evo kako nastaju teme za novi blog!)

Dijeljenje je vrlina i u online svijetu

Ako imate mogućnosti, pokušajte pomoći nekome u potrebi! Sigurni smo da oko vas ima ljudi koji se bave humanitarnim radom – povežite se s njima, ponudite im ono što možete i dodajte svom brendu plemenitu notu.

Izrada poslovne Facebook stranice – što smo zaključili?

Početci su ponekad teški, a iako su popraćeni onim početnim zanosom – dobro je biti svjestan da je izrada poslovne Facebook stranice, ako želimo da se kvaliteta prepozna, dugoročan posao. Tako bi i trebalo biti! ❤️ Upregnite kreativne snage i svakog dana odvojite određeno vrijeme za stvaranje sadržaja, pisanje objava, fotografiranje i interakciju s pratiteljima.

Širenjem poslovanja, vjerujemo da ćete se jednom naći u prilici da aktivnosti održavanja facebook stranice prepustite profesionalcima ili čak zaposlite osobu koja će za vas voditi komunikaciju na društvenim mrežama. Možda napravite i korak dalje u profesionalizaciji svog poslovanja i napravite vlastiti web shop! Mogućnostima nema kraja…

Upornost i dosljednost osnove su uspjeha u poslu, a isto vrijedi i za predstavljanje na društvenim mrežama. Vaši kupci čekaju – pridružite se Facebook zajednici već danas! Ako vam nakon čitanja ovog teksta “zazvone” i neka pitanja,  kontaktirajte nas i rado ćemo na njih odgovoriti.

Pozdrav do sljedećeg tipkanja!