Epepe d.o.o.
Korzo 11, HR51000 Rijeka
info@epepe.hr
Tel: +385 (51) 588 308

Noviteti na Instagramu

Instagram je krajem prošle korisnicima omogućio da dodaju do 90 sekundi glazbe novostima na feedu te da objavu označe kao događaj. Početkom 2023. dočekalo nas je još novih značajki koje su mnogi već imali prilike isprobati. Mišljenja su kao i uvijek podijeljena, a evo o kojim se novitetima radi!

Što ima novo

Ako ste rođeni kasnih 80-ih ili ranih 90-ih, bez sumnje ćete se sjećati popularnih “statusa” s MSN Messengera. Za one koji možda ne znaju – na statusima su često pisali stihovi srceparajućih pjesama, opisi trenutnog raspoloženja (dosadaaaaaa 🙃) ili neka mudra izreka. Opciju sličnu ovoj uveo je Instagram. Bilješke, (engl. Notes) zamišljene su kao novi način komunikacije s pratiteljima u aplikaciji, a možete ih pronaći unutar DM-a. Nalaze se u vašoj pristigloj pošti ispod trake za pretraživanje. Primarno služe za izražavanje mišljenja, stavova, raspoloženja i osjećaja, ali imaju i velik potencijal za poslovne profile. Zamislite samo na koje ih sve načine možete koristiti za promoviranje svojih proizvoda, povezivanje s publikom ili pružanje kratkih informacija. Naime, bilješke mogu imati maksimalno 60 znakova. Slično kao i priča, bilješka će nestati za 24 sata, a ako korisnici na nju odgovore, poruka će se prikazati u DM-u. Ako već niste, u nastavku saznajte kako je kreirati!

Kako kreirati Instagram bilješku

Stvaranje bilješke je jednostavno, samo slijedite ova četiri jednostavna koraka:

1) Otvorite Instagram aplikaciju
2) U gornjem desnom kutu kliknite oznaku koja vas vodi u poruke
3) Kliknite na svoju fotografiju s oznakom +
4) Napišite što vam je na umu i odaberite s kime ćete to podijeliti

Instagram je pokrenuo ovu značajku 13. prosinca 2022., a ako još uvijek ne vidite Bilješke u pristigloj pošti, možda ćete morati ažurirati svoju aplikaciju. Bilješke su suptilnije od priča i manje izravne od poruka, i to je ono što ovu značajku čini novom i posebnom. Od nas su dobile like!

Jeste li čuli za Candid Stories?

Godine 2016. Instagramu se toliko svidjela opcija Snapchat Stories da su lansirali svoju verziju Priča. Ta je značajka postala gotovo popularnija od originala, a krajem 2023. ova se mreža ponovno nadahnula jednom konkurentskom aplikacijom. Vođeni idejom prikazivanja života neobojenog filterom, nastala je značajka Candid Stories, ili u prijevodu “iskrene priče”. Svi ljubitelji BeReal aplikacije za dijeljenje fotografija u stvarnom vremenu, vjerojatno su brzo uočili sličnosti. Ova značajka funkcionira tako da morate objaviti svoju fotografiju prije nego li vidite tuđu. Za fotkanje se koristi prednja i stražnja kameru, kako bi se pokazalo vaše lice i ono što radite u tom trenutku. Objavljene fotografije vidljive su samo korisnicima koji su već podijelili svoje. Još uvijek nije zabilježeno kad će Candid biti dostupan svim korisnicima pa postoji mogućnost da još uvijek nemate ovu značajku.

Ovako je objavljujemo…

Postoji nekoliko opcija za objavu ovakve priče.

1) Na početnoj stranici odaberite + kako biste dodali novu Priču. U padajućem izborniku odaberite Dual.
2) Druga je opcija kliknuti na obavijest kad je dobijete. Ona će vas odvesti do kamere aplikacije.
3) Dodirnite Candid story korisnika koji je priču već objavio. Klikom na nju ponudit će vas se opcija da i vi kreirate jednu.

Ako se pitate koja je razlika između “iskrenog” i klasičnog storija, nastavite čitati. Candid Story neće se dijeliti sa svima, već samo s korisnicima koji su ga već objavili. Možete objaviti samo jednu fotografiju dnevno – i to bez opterećivanja, uređivanja i uljapšavanja. I na kraju, redovne priče i dalje ćete moći vidjeti pod pojedinačnim ikonama profila na vrhu feeda, dok će Candids biti dostupni pod jednom ikonom roze boje. Have fun!

Noviteti na Instagramu

Collaborative Collectiones

Sigurni smo da često koristite Zbirke i u njih spremate smiješne videe, recepte za peciva, rođendanske torte i smoothie, ili pak modne kombinacije za proljetno vjenčanje. Kako bi se olakšalo dijeljenje sadržaja, Instagram je uveo značajku pomoću koje možete spremati postove u privatnu kolekciju i potom je podijeliti s prijateljima. Upoznajte Collaborative Collectiones! Spremljene sadržaje nikad nije bilo lakše dijeliti s prijateljima, a sjajna je vijest da odsad možete oformiti grupu u kojoj ćete sherati zajednički interes. Ovi dijeljeni postovi mogu se koristiti za planiranje putovanja, prikupljanje ideja za darove ili kao veeelika kolekcija memova.

Kreiranje dijeljene zbirke u nekoliko koraka

Pa krenimo!

1) Na svom profilu odaberite tri paralelne crte u gornjem desnom kutu.
2) Klikom na Spremljeno pronađite svoje Zbirke.
3) Odaberite Save posts with friends.

Svaki korisnik u grupi može dodati ili ukloniti objavu. Značajka još uvijek nije dostupna velikom broju ljudi pa će se većina ipak morati malo strpiti.

Što nam donose noviteti na Instagramu

Kako bi održali korak s konkurentskim aplikacijama, iz Instagrama su u kratkom vremenu najavili mnoštvo novih, zanimljivih značajki, koje će koristiti i brendovima i privatnim profilima. Još uvijek je teško reći u kojoj će mjeri ova značajka utjecati na Instagram algoritam, a za sada možemo pretpostaviti da će slijediti ista načela kao i za ostale.

Uz spomenute novitete, upravljanje grupnim profilima, dodavanje profilne pjesme i naručivanje hrane putem ove platforme još su u testnoj fazi. Nove značajke osmišljene su s ciljem da korisnici podijele svoj sadržaj i izraze se na ležerniji i spontaniji način. Instagram teži kreiranju značajnih, virtualnih zajednica, a dok su neki nostalgični za početcima Instagrama, drugi se vesele novitetima. Kako se vi snalazite? Tu smo ako zatreba pomoć! 🙂