Epepe d.o.o.
Korzo 11, HR51000 Rijeka
info@epepe.hr
Tel: +385 (51) 588 308

Oglašavanje na Facebooku – koraci ka digitalnom uspjehu

Oglašavanje na Facebooku bez premca je jedan od najboljih oblika oglašavanja današnjice. U svojoj punoljetnosti, Facebook je stekao status najveće društvene mreže na svijetu i na samom je vrhu po popularnosti. Prema izvješću za 2022. godinu okuplja oko 2,9 milijardi korisnika na mjesečnoj bazi. Iako se mora priznati da je konkurencija posljednjih godina pozamašna, Mark Zuckerberg uvijek je korak ispred svog vremena pa smo nedavno svjedočili potpunom rebrendingu tvrtke Facebook Inc. Dok nam korištenje novog naziva Meta Inc. još uvijek ulazi u uho, najavljuje se da će nam donijeti cijeli svemir novih virtualnih mogućnosti. U nastavku otkrivamo kako među svom tom publikom pronaći “onu pravu”.

Oglašavanje na Faceboku

Oglašavanje na Facebooku važno je za svaki brend

Najnoviji rezultati istraživanja koje je proveo Hootsuite otkrivaju da 27,6% korisnika interneta u dobi od 16 do 64 godine otkriva nove brendove, proizvode i usluge upravo putem oglasa na društvenim mrežama, što ovaj izvor informiranja smješta na 4. mjesto ljestvice. Tražilice su još uvijek glavni alati za otkrivanje novih marki, a sljedeći po učestalosti su TV oglasi te tzv. preporuke od usta do usta. Bez obzira na to čime se vaš brend bavi, koje vrijednosti promovirate ili proizvode prodajete, cilj je uvijek isti – privući pratitelje koje će zaista zanimati ono što nudite. Iako je sjajno što na društvenim mrežama svoje vrijeme svakodnevno provodi mnoštvo korisnika, moramo priznati da nas ove impozantne brojke i statistike ponekad mogu i obeshrabriti. Upravo iz tog razloga, svakom novom – ali i već dobro uhodanom businessu, oglašavanje na društvenim mrežama doći će kao vjetar u leđa. Pomoći će vam da precizno (na)ciljate publiku, privučete nove klijente i pronađete svoje mjesto pod online suncem. 🌞

Kako vam to zvuči? Uz malo truda, stručnih savjeta i dobre volje, iskusit ćete sjajne benefite ove vrste oglašavanja. Pogledajmo kako osnove izgledaju u praksi!

U nekoliko koraka do uspješno kreiranog oglasa

Oglašavanje bez sumnje dovodi vaš brend na višu razinu, jer da bi isti osvojio srca publike – potrebno je da bude viđen, zar ne? 🙂 Facebook Ads Manager je alfa i omega naše priče, odnosno polazišna točka za kreiranje oglasa na Facebooku. Ovaj virtualni alat namijenjen je izradi i praćenju uspješnosti marketinških kampanja, a pristupamo mu kroz Meta Business Suite. Možda će vam biti potrebno neko vrijeme da se familijarizirate s njegovim sučeljem i uspješno savladate osnovne funkcije, no nema toga što se uz praksu i upornost ne može naučiti. Jedan od naših glavnih zadataka na ovom putu bit će…

1. Određivanje ciljeva kampanje

Prije pokretanja kampanje, razmislite – što njome želite postići? Težite li podizanju svijesti o brendu, većem angažmanu posjetitelja, povećanju broja lajkova na stranici ili nečem sasvim drugom? Ove ciljeve pronađite u jednoj od nekoliko glavnih skupina. Ne morate se previše opterećivati odabirom samo jednog cilja; s vremenom možete kreirati više različitih kampanja i dovesti svoj brend na jednu sasvim novu, uzbudljivu razinu. Da ne duljimo previše, print screen govori tisuću riječi:

Oglašavanje na Faceboku

2. Odabir ciljane publike 

Kako izgleda vaš idealan klijent? Mnogima najzanimljiviji dio procesa i jedna od najvećih prednosti oglašavanja na društvenim mrežama je velika mogućnost personalizacije oglasa i segmentacije publike. U Ads Manageru to nam je dostupno pomoću opcije Custom audience i nekoliko kategorija koje olakšavaju odabir. Danas postoje napredni algoritmi koji prikupljaju podatke o korisnicima i njihovim interesima, a na vama je da odaberete lokaciju, spol, demografske i druge karakteristike korisnika prema kojima želite precizno lansirati svoj oglas. Dobra vijest je što jednom definiranu publiku možete spremiti i ako se pokaže uspješnom – iznova koristiti za nove oglase. To će vam uštedjeti dragocjeno vrijeme i istovremeno biti snažan pokazatelj uspješnosti kampanje i poznavanja vlastitog brenda. Iako se odabire u klikovima, naša “virtualna publika” itekako je stvarna, jer iza svakog kategoričkog podatka stoji osoba sa svojim preferencijama, željama i promišljanjima. Dio tog procesa izgleda ovako:

Oglašavanje na Faceboku

Mali razgovori o publici dovode nas do sljedeće važne stavke.

3. Planiranje i definiranje budžeta

Velika prednost ove vrste oglašavanja je potpuna kontrola nad određivanjem i trošenjem budžeta. 💸 Trenutno su nam dostupe dvije glavne opcije koje čini se, ponekad stvaraju zbrku u glavama početnika. Evo o čemu je riječ! Odabirom Lifetime budget opcije određujemo koliko smo spremni potrošiti tijekom čitavog trajanja kampanje, odnosno predviđenog razdoblja oglašavanja za skupinu oglasa. Ovakav način raspolaganja budžetom je iznimno koristan ako ne želimo premašiti ukupni iznos kojeg smo odlučili izdvojiti u ove svrhe.

Daily Budget je nešto fleksibilnija varijanta, a kao što sam naziv govori – njome utvrđujemo proračun koji se troši na dnevnoj bazi na razini skupa oglasa. To znači da se svaki dan troši određeni iznos, što uvelike olakšava planiranje i omogućava kontrolu. Kao što to obično biva – obje vrste imaju svoje prednosti, ovisno o zadanim ciljevima.

Oglašavanje na Faceboku

 4. Kreiranje „klikabilnog“ oglasa

Oglašavačka filozofija vrlo je jednostavna – ono što je oku ugodno, privući će pažnju virtualnog korisnika. Dinamični oglas najčešće se sastoji od komponenti kao što su slike, videozapisi i tekst, a iskombiniran je tako da najbolje odgovara ciljanoj publici. Uz prstohvat truda i kreativnosti, osmislite informativne i zanimljive oglase koji će primamiti pažnju čitatelja. Dobro je znati da u svakom trenutku možete pauzirati, duplicirati ili ponovno pokrenuti svoje oglasne kampanje i tako testirati koji oglasi imaju najbolju izvedbu. Kako se kaže – mašti na volju!

A iza svake uspješne oglasne kampanje stoji…

Kreativan, dosljedan i relevantan sadržaj stranice, koji jača brend i ulijeva povjerenje! Vjerujemo da ste već primjetili kako Facebook nije baš velikodušan po pitanju organskog dosega kao što je nekoć bio. Mnogi izvori osvrnuli su se na novu mrežnu klimu i uočili kako je prosječan broj korisnika koji vide neplaćene objave u konstantnom padu. Ako ćemo to pretočiti u brojke, dolazimo do podatka da je prosječni doseg organske objave na Facebooku oko 5,20%, što znači da će tek 1 od 19 pratitelja vidjeti vašu novu objavu na feedu! Iako statistika trenutno nije odjevena u najsvjetlije boje, ne dajte se smesti! Sadržaj kojeg svakodnevno vrijedno objavljujete je kamen temeljac vašeg brenda i na njemu počiva svaka dobra strategija. Potencijalnog klijenta privući će dobar oglas, no ono što će ga zadržati i pretvoriti u kupca je sadržaj s kojim se može poistovjetiti.

Hvala što ste poslušali našu odu kvalitetnom contentu! 💕

Oglašavanje na Facebooku donosi brojne mogućnosti

Pokrenuli smo temu o kojoj se mnogo govori i o kojoj se baš uvijek može naučiti nešto novo. O njoj se pišu blogovi i priručnici, održavaju se edukacije, a jednom kad se savladaju osnove – otvara se cijeli novi popis pojmova i širok spektar naprednih mogućnosti. Kad spomenemo Meta Pixel, Facebook Ad Library ili Messenger Ads, slobodno možemo reći da je oglašavanje na Facebooku postalo pravi virtualni zanat, čiji se rezultati itekako osjete u stvarnosti. Sigurno ćemo se još vraćati tipkanju, a do tada – upalite klimu, “zagrijte” stolicu i na vrijeme se pripremite za dugo, opušteno ljeto! Ili jednostavno preskočite drugi dio i javite nam se ako trebate pomoć. 🙃

P.s. Jeste li znali da ćete na Meti uskoro moći kupiti virtualnu nekretninu? Tko zna, možda budemo susjedi! 😄