Postoji li netko da još nije čuo za TikTok? Anyone? 🙆♂️ I mislili smo. Jedinstvena kombinacija kratkih video sadržaja, kreativnih alata i algoritama koji omogućuje visoku vidljivost i interakciju, čine TikTok primamljivom platformom za digitalni marketing. Nekad kreativna pozornica za mlađe generacije danas je mreža na kojoj se zabavlja demografski šarolika publika. Evo nekoliko zanimljivih statistika koje navodi Hootsuite:
- TikTok aplikacija je 2023. dosegla brojku od 1,92 milijarde korisnika, što je povećanje od 16% u odnosu na prethodnu godinu. Očekuje se da će brroj porasti na 2 milijarde do kraja tekuće godine.
- Po broju preuzimanja, zauzima prvo mjesto u više od 40 zemalja; trenutno je dostupna na više od 150 tržišta i prevedena na preko 35 jezika.
- Čak 29% korisnika otvara aplikaciju svaki dan.
- Vrijeme provedeno na TikToku neprestano raste. Od 2023., odrasli u SAD-u provode ukupno 4,43 milijarde minuta dnevno na aplikaciji. To je pet puta više nego prije 4 godine.
Mama, postao sam viralan!
Potencijal TikToka za postizanje viralnosti sadržaja je ogroman, zahvaljujući već spomenutom algoritmu koji korisnicima prikazuje sadržaj na temelju njihovih interesa i interakcija. Kratki video formati omogućuju brzo konzumiranje i dijeljenje sadržaja. Trendovi, izazovi i oznake potiču sudjelovanje i aktivno kreiranje contenta. Platforma potiče i davanje preporuka, stvarajući okruženje u kojem sadržaj može doprijeti do ogromnog broja globalnih korisnika!
U početku, TikTok je uglavnom bio usredotočen na organski sadržaj, no rastom popularnost prepoznat je njegov potencijal za marketing. To je dovelo do uvođenja različitih formata oglašavanja. Oglasi ove vrste besprijekorno se integriraju u feed, osiguravajući neintruzivno korisničko iskustvo. Dodatno, oglašavanje na TikToku nudi napredne opcije ciljanja, omogućavajući oglašivačima učinkovito dosezanje specifičnih demografskih skupina i interesa. Ova značajka na TikToku nije nikakva novost. No, zasad još uvijek nije dostupna u mnogim zemljama, uključujući Hrvatsku. Hoće li se to uskoro promijeniti? 🔮
Svježe oglašavačke statistike za Hrvatsku 👇
Iako još (kratko) nemamo mogućnost oglašavanja, to ne znači da hrvatski korisnici nisu dio ciljane publike stranih brendova. Prema podatcima koje navodi DataReportal – Global Digital Insights, TikTok je početkom 2024. godine u Hrvatskoj imao 1,05 milijuna registriranih korisnika starijih od 18 godina.
Idemo vidjeti koliko je njih naletjelo na oglas, uz jednu malu napomenu. Alati za TikTok oglašavanje omogućuju targetiranje korisnika već od 13 godina naviše, dok su statistički podatci dostupni samo za korisnike starije od 18. Drugim riječima, brojke su u stvarnosti vjerojatno još i veće. Navedena statistika kaže da su TikTok oglasi u ovoj godini dosegli 31,7 % svih odraslih korisnika u Hrvatskoj, u čemu je omjer muško – ženske publike podjednak (49,3 % targetirane publike čine žene, dok 50,7% čine muškarci).
Kako izgleda oglašavanje na TikToku?
Kreiranje, upravljanje i mjerenje uspješnosti oglasa vrši se putem TikTok Ads Managera, platforme nalik Meta Business Manageru. Mogu se postaviti različiti ciljevi – od kupnje i prodaje, pregleda videozapisa, dosega, prometa, generiranja potencijalnih klijenata, instalacija aplikacije ili pak konverzija. Bidding, odnosno način postizanja određenih oglašivačkih ciljeva važan je dio procesa. TikTok Ads Manager trenutno pruža nekoliko različitih metoda. Nakon što odredimo koliko smo spremni platiti za tisuću prikazivanja (CPM i oCPM), po pregledu (CPV) ili po kliku (CPC), algoritam će odraditi svoje! Ako vam ovi pojmovi i dalje djeluju zbunjujuće, ne brinite – naši oglašavački stručnjaci ovdje su da razmišljaju umjesto vas. Ako vas ipak zanimaju detalji, sve je lijepo objašnjeno ovdje.
Istraživanja su pokazala da TikTok oglasi generiraju otprilike isti novčani iznos po 1000 pojavljivanja kao i TV oglasi. Dakle, ako još uvijek mislite da je tradicionalno oglašavanje pravi put, možda je vrijeme da ponovno razmislite i date priliku TikToku.
Spremni smo za novu eru digitalnog marketinga
Statistike kažu – TikTok je u Hrvatskoj doživio veliki porast broja korisnika, posebno među mlađom populacijom. Ova platforma najviše privlači generaciju Z i milenijalce, što je čini neophodnim kanalom za brendove koji se žele obratiti ovoj demografskoj skupini.
Uz evidentne prednosti, TikTok oglašavanje donosi i određene izazove. Slatke muke! Jedan od njih je kreiranje sadržaja koji će se istaknuti u moru drugih videa. Također, marketinški timovi moraju biti spremni prilagoditi se trendovima koji se brzo mijenjaju. TikTok nudi jedinstvenu priliku za brendove da se povežu s mlađom publikom na autentičan i interaktivan način. S obzirom na to da je oglašavanje na TikToku u Hrvatskoj još uvijek u početnoj fazi, brendovi koji na vrijeme uskoče mogu steći značajnu prednost.
TikTok oglašavanje lakše je malu pomoć
Nemate što čekati, sad je trenutak da nabavite ‘first minute’ karte i uskočite u ovaj brzi vlak. Šuška se da je početak oglašavanja na TikToku u Hrvatskoj 1. kolovoza 2024. Ovaj datum zasigurno će označiti važan trenutak za digitalni marketing u Hrvatskoj, ali i regiji. Brendovi koji prepoznaju potencijal ove platforme i prilagode svoje strategije, moći će iskoristiti rastuću popularnost TikToka i uspostaviti snažnu prisutnost na tržištu. S kreativnim pristupom i jasnom strategijom – TikTok može postati vaš najveći saveznik u postizanju marketinških ciljeva u digitalnom dobu. Javite nam se već danas i bacamo se na posao!