Epepe d.o.o.
Korzo 11, HR51000 Rijeka
info@epepe.hr
Tel: +385 (51) 588 308

Kako pisati blog (koji dovodi publiku i stvara konverzije)

Kako pisati blog? Najčešće je to pitanje koje postavljaju vlasnici tvrtki nakon što njihova nova internetska stranica „osvane“ u virtualnom prostoru. Neizostavni dio te stranice je – blog. Nije to stvar „mode“, već rezultata. Kvalitetan sadržaj ključan je adut u povezivanju s publikom i stvaranju „leadova“ koji se mogu „pretvoriti“ u nove klijente. Štoviše, prema istraživanju koje je HubSpot proveo na više od 1.500 marketinških eksperata diljem svijeta, čak 82 posto kompanija aktivno koristi content marketing (stvaranje sadržaja) za rast svog poslovanja.

 

kako pisati blog

 

Zašto pisati blog

Dobar blog predstavit će autora, odnosno brend, kao eksperta i glas autoriteta za određeno područje. Stvorit će interakciju s posjetiteljima stranice i ponuditi im informacije koje su zanimljive i/ili relevantne za njihov svakodnevni život. Privući će pozornost i služiti kao „mamac“ za generiranje posjeta na stranici. I to kroz duže vremensko razdoblje: uspješni blogovi, s pametno odabranim ključnim riječima, godinama privlače tisuće posjetitelja mjesečno. To će, pak, podignuti „SEO rejting“ stranice i pozicionirati ju visoko na tražilicama u kontekstu odabranih ključnih riječi. I konačno, poslužit će kao središnji dio „lijevka (funnel)“ prilikom konverzije jer će omogućiti precizno „ciljanje“ posjetitelja oglasima u remarketingu.

 

Kako pisati blog

U redu, jasno je da blog ima brojne prednosti u različitim segmentima marketinga i prodaje. No, jednako je tako jasno da nije tako jednostavno stvoriti zanimljiv sadržaj, posebice kada to nije dio osnovnog poslovanja tvrtke. Stoga, vratimo se na prvo pitanje: kako pisati blog?

Ovo su osnovne stvari o kojima trebate voditi računa.

kako pisati blog

 

1.     Tema

Tema teksta najčešći je problem ne samo kod početnika, već i kod iskusnih autora sadržaja. Ako se vaša tvrtka bavi prodajom građevinskih strojeva, temu za prvi blog još ćete i pronaći, ali o čemu pisati 51. blog? Iskusni autori zato imaju poseban „adut“ u rukavu: datoteku s potencijalnim zanimljivim temama. Inspiracija je kreativan i neplaniran čin, poput udara munje. No, aktivno stvaranje sadržaja je „rudarski“ posao koji ne može ovisiti o tome hoće li nam se iznad glave „upaliti“ lampica. Zato je priprema važna. Popis tema ažurirajte stalno, a odlični načini za to su upiti klijenata (odgovori na ta pitanja siguran su put do čitatelja), istraživanje ključnih riječi, provjera onoga što radi konkurencija (malo industrijske špijunaže nikog nije ubilo), analiza uspješnih blogova iz prošlosti (ažurirajte blogove koji su godinama dovodili mnoštvo posjetitelja, ali su možda zastarjeli)…

Kao i kod pisaca beletristike, najbolji savjet za autore blogova jest: piši o onome što znaš („write what you know“). Iako ima iznimaka od tog pravila – pa je Karl May napisao jedan od najslavnijih western serijala iz njemačke ćelije, ne vidjevši Divljeg zapada, a Jules Verne savršeno opisao Pazinsku jamu iako nikad nije nogom kročio u Istru – improvizacija izvan područja stručnosti često završava katastrofom. Držite se onoga što vam dobro ide!

 

2.     Tekst

Drugi dobar savjet autorima blogova jest: piši jednostavno. Koristite riječi koje će svatko razumjeti. Imajte na umu da većinu vaše publike ne čine stručnjaci, nego ljudi koji imaju tek osnovna znanja o temi koju obrađujete i možda im je baš taj blog ključan izvor informacija. Ako se moraju probijati kroz gomilu nepoznatih riječi, teško da će se dugo na njemu zadržati.

Pisanje teksta odvija se u nekoliko faza. U prvoj se stvara gruba „skica“: kakva će biti struktura teksta, koliko će biti odlomaka, hoćemo li koristiti nabrajanja, kakva će biti kompozicija (o čemu ćemo pisati u uvodu, o čemu u glavnom tijelu teksta, o čemu u zaključku), hoćemo li imati poziv na akciju ili će tekst biti samo informativan….

U drugoj fazi slobodno pišemo, prateći „tok misli“ unutar zadanih okvira. Bez ograničenja, izbacimo sve ideje iz glave „na papir“. Treća faza je novo čitanje teksta, koje uključuje kraćenje, izbacivanje suvišnih dijelova, izmjenu nerazumljivih fraza, ispravak gramatičkih grešaka… Sve s ciljem da tekst bude što kompaktniji, jednostavniji i razumljiviji.

Konačno, u četvrtoj fazi prilagođavamo tekst tražilicama (radimo SEO) tako da ključne riječi postavimo na prava mjesta, dodatno skraćujemo preduge rečenice i odlomke, pripremimo međunaslove i meta-opise.

Koja je potrebna dužina teksta? Ovisi o vrsti i cilju teksta. Iako nekad vrlo kratki tekstovi mogu biti vrlo efektni, kada daju jednostavan odgovor na konkretno pitanje, često je potrebno nešto više prostora da se detaljno predstavi određena tema. Dobro „pravilo“ jest da bi tekst trebao sadržavati više od 300 riječi i barem 2 međunaslova.

Koji je cilj teksta? Pružiti korisne i relevantne informacije čitateljima. Primjerice, ako imate stolarsku radionu, objasnite im kako u kućnoj radinosti mogu izvesti naizgled zahtjevnu obradu drva (aka „5 minute craft way“). Važno je da nakon čitanja teksta, posjetitelji ostanu educirani ili, u najmanju ruku, zabavljeni.

 

3.     Uređenje

Izgled vašeg bloga, njegova vizualna privlačnost, često je ključan faktor hoće li čitatelji zadržati pažnju nakon što ga otvore. Nekoliko je „trikova“ za kvalitetno uređenje bloga. Osnova su odlomci i nabrajanja. Grupirajte svoje misli i teze u odlomke i odvojite ih međunaslovima. Ako želite detaljno proći kroz određenu temu, koristite nabrajanja da se čitatelji lakše snađu u dugom tekstu. I ne zaboravite na fotografije. One mogu povećati uvjerljivost teksta za 75 posto, ako su relevantne i/ili autentične.

 

4.     Naslov

Naslov se najčešće piše nakon što stavite posljednju točku u tekstu. To je najvažniji dio bloga, jer u svega pet ili sedam riječi mora uhvatiti pažnju čitatelja i motivirati ga da otvori vašu stranicu.

Izbjegavajte „clikcabait“ naslove. Oni samo frustriraju čitatelje. Naslov mora dati dobar pregled teme teksta. Mora informirati i intrigirati čitatelje. I mora sadržavati ključne riječi.

Najbolji pristup odabiru naslova jest – odmak. Nakon što napišete tekst, zaboravite na njega na nekoliko sati. Zatim ga ponovo pročitajte. Kod čitanja s odmakom, naslov će se sam formirati u vašem umu.

 

Eto, to su kratki savjeti na temu kako pisati blog. Kao i kod svih vještina u životu, važna je vježba i ponavljanje. Uz dovoljno prakse, vrlo brzo ćete postati majstor u stvaranju zanimljivih i informativnih tekstova. A trud će se isplatiti kroz povećanje interesa publike i, ono najvažnije, povećanje prodajnih rezultata. Naravno, za brže rezultate, uvijek se isplati obratiti stručnjacima za content marketing