Epepe d.o.o.
Korzo 11, HR51000 Rijeka
info@epepe.hr
Tel: +385 (51) 588 308

Koju društvenu mrežu odabrati za promociju brenda

Koju društvenu mrežu odabrati i kako pronaći svoje mjesto pod online suncem? Što želimo postići, koja je naša ciljana publika i gdje ona obitava – pitanja su koje se vrzmaju po glavama mnogih u procesu lansiranja brenda u digitalna prostranstva. Potrudit ćemo se da u današnjem štivu stavimo stvari u perspektivu i pomognemo riješiti dileme!

Društvene mreže važne su za vaš brend

Društvene mreže možemo zamisliti kao internetski prostor za povezivanje korisnika sličnih (privatnih i poslovnih) interesa i njihovu komunikaciju. Prosječan korisnik upotrebljava ih osam, a gotovo je nemoguće izbrojati koliko točno društvenih mreža trenutno postoji. Prema velikom godišnjem istraživanju koje je proveo Hootsuite, ukupan broj korisnika sada je blizu 4,62 milijarde. To je gotovo 60% svjetske populacije! Kada govorimo o Hrvatskoj, u istom se istraživanju navodi podatak da trenutno ima oko 2.9 milijuna aktivnih korisnika društvenih mreža, što je 3,6% više nego lani. Jasno je kako nisu svi baš vaša ciljana publika – osim ako ste izumili čarobne pilule od kojih se osjećamo svježe i naspavano nakon 2 sata sna. 🤷 No, vratimo se temi.

Iako je internetski prostor virtualan – publika je stvarna, a učinci poduzetih akcija itekako su opipljivi. Na prvu nam se može činiti da “moramo” biti prisutni na puno društvenih mreža, no istina je daleko od toga. Za početak, dovoljno je egzistirati tamo gdje ćemo uspjeti producirati kvalitetan sadržaj jer mu se možemo u potpunosti posvetiti. To su obično dvije, a ponekad i kombinacija više mreža koje pažljivo uklapamo u digitalnu strategiju. Pitanje dana glasi: po kojoj društvenoj mreži “vaša osoba” skrola u svoje slobodno vrijeme? Donosimo kratki pregled najpopularnijih.

Facebook

Facebook je ove godine navršio svoj 18. rođendan i najnapučenija je društvena mreža na svijetu. Kad bi bio država nadmašio bi Kinu, jer njegova korisnička baza broji oko 2,9 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika. Ovu slikovitu usporedbu navodi World Economic Forum, što je prilično simpatično s obzirom na to da je Facebook u ovoj zemlji zabranjen. Fokusiran je na privatne korisnike, a često se može čuti kako je ovo mreža za nešto stariju populaciju. Ipak, velik postotak pripada dobnoj skupini 24 do 35 godina. Novi algoritmi nešto su manje darežljivi po pitanju organskog dosega pa je u centru pažnje sada angažman te sadržaj koji će na neki način inspirirati ljude, a ne nužno nešto direktno prodati.

Instagram

Mreža koja drži do estetike i lijepog izgleda ima 1,4 milijarde mjesečno aktivnih korisnika. Od toga 81% njih prati barem jedan brend. Prema najnovijim istraživanjima o dobnoj strukturi korisnika, gotovo 50% pripada dobnoj skupini od 25 do 34 godine. Uz nešto bolji organski doseg, korištenje Instagrama odlično je za širenje svijesti o robnoj marki, povećanje prodaje i angažmana publike. Ukratko, najbolji način za pronaći nove klijente je boraviti tamo gdje oni provode svoje slobodno vrijeme. Trgovci na malo i pružatelji usluga imat će velike koristi od stvaranja poslovnog računa! Prijateljska osobnost brenda može se graditi kroz mnoge značajke aplikacije i time stupiti u interakciju sa svojim korisnicima. Primjerice, čak pola milijuna ljudi dnevno pregledava Instagram priče.

Koju društvenu mrežu odabrati

LinkedIn

S trenutnim brojem od oko 810 milijuna korisnika LinkedIn možda nije najveća društvena mreža, no ima konkretni poslovni fokus i publiku na koju vrijedi obratiti pozornost. Bazira se na B2B komunikaciji: koristan je za promociju poslodavaca i pojedinaca, kulturu tvrtke ili brenda i često je ključni izvor za povezivanje s potencijalnim novim suradnicima. Što kažete na podatak da se 14 ljudi zaposli preko LinkedIna svake minute? Ulaštena LinkedIn stranica pomoći će vam da privučete vrhunske talente i spojite se s drugim stručnjacima. Važno je napomenuti da LinkedIn NIJE oglasna ploča, stoga objave čisto prodajne prirode slabo prolaze. Ako ste prepoznali da bi ova platforma bila vjetar u leđa za vaš business – go for it!

TikTok

Iako ga mnogi još uvijek smatraju platformom tzv. generacije Z (mladež digitalne ere; rođeni između 1997. i 2012. godine), potencijal ove mreže veći je no što mnogi mogu zamisliti. Statistički gledano – TikTok je s milijardu aktivnih korisnika šesta najkorištenija socijalna platforma na svijetu. Organski doseg i dalje je vrlo jak, što pojedincu ili brendu daje šansu da se istakne u masi bez plaćenog oglašavanja. TikTok se često trivijalizira, no kratki video uradci pokazali su se kao vrlo zahvalna forma za teme edukacijske, informativne i prodajne prirode. Jeste li čuli za #TikTokMadeMeBuyIt, hashtag koji je prikupio preko 7,4 milijarde pregleda u 2021. godini? Ako još uvijek niste spremni zakoračiti u ovaj svijet, dobra vijest je da je većina korisnika i dalje prisutna na “klasičnijim” mrežama.

Kad bismo nastavili s nabrajanjem i opisivanjem svih popularnih društvenih mreža, vjerojatno bismo tipkali do idućeg utorka. 🤭 Spomenut ćemo još YouTube – treći najpopularniji pojam za pretraživanje na Googleu i najbolji primjer cross-posting platforme. Ima 14,3 milijarde posjeta mjesečno stoga se isplati u nekom svojstvu biti prisutan na ovoj planetarno poznatoj digitalnoj destinaciji. Twitter je microblogging platforma koja u Hrvatskoj nije toliko zaživjela, ali je pogodna za povećanje vidljivosti na inozemnim tržištima. Ima 396,5 milijuna korisnika diljem svijeta, no načelno je uska zajednica u koje novi brendovi nešto teže ulaze. Kako bi se izvukao maksimum iz marketinških kampanja, treba pažljivo plasirati sadržaj.

Koju društvenu mrežu odabrati

Parametri za odabir društvenih mreža

Nakon što smo proučili što nam pojedine mreže nude, možemo suziti izbor i odlučiti se za jednu ili više njih u sladu s našom social media strategijom. Pri tome nam mogu pomoći ova pitanja:

  1. Koji su naši ciljevi i što želimo postići?
    Generalni ciljevi usklađeni su s postojećim ciljevima tvrtke/brenda. Na mreži se oni konkretno odnose na povećanje brand awarenessa, engagementa publika, stvaranje zajednice, povećanje web prometa i slično.
  2. Koja je naša ciljana publika?
    Ovo pitanje započinje potpitanjem, a to je kome je namijenjen naš proizvod ili usluga? Ljudi do kojih želimo doprijeti imaju neke zajedničke karakteristike kao što su godine, lokacija, interesi, demografija i navike. Ažurni i pouzdani demografski podaci ključni su za razvoj sveobuhvatnog marketinškog plana, a oni su nam često nadohvat ruke. Iako nam statistika govori da je na većini spomenutih mreža najbrojnija publika u dobi od 25-34 godine – i ostale su generacije itekako prisutne. Na nama je da proučimo u kojem je to omjeru te koji su njeni interesi.
  3. Kakav tip i ton komunikacije želimo?
    Nije svaka društvena mreža kompatibilna sa zacrtanim ciljevima poslovanja, stoga se odlučujemo za Business-to-Business (B2B) ili Business-to-Customer (B2C) tip komunikacije. Osobnost brenda određuje ton komunikacije (poslovan, prijateljski, šaljiv). Kakav god da bio – važno je da je konzistentan na svim kanalima i primjeren sadržaju.

Evo što smo zaključili! 👇

Ubrzani razvoj internetske infrastrukture omogućio je današnji koncept i funkcioniranje društvenih mreža. Uz to dolazi i neprocjenjiva mogućnost da se na ovaj način širi riječ, odnosno svijest o brendu, proizvodu ili usluzi. U samo nekoliko desetljeća, društveni su mediji od elektroničke razmjene informacija prerasli u virtualno sastajalište, prodajnu platformu i jedan od najefikasnijih marketinških alata našeg doba. Sad kad znate odakle krenuti, potrebno je još “samo” osmisliti dobru strategiju za bildanje digitalnog identiteta vašeg brenda. Ako ste se odlučili za više mreža, sadržaj je svakako potrebno prilagoditi različitim zahtjevima, a krajnji je cilj steći dobru reputaciju i povjerenje korisnika. Profiliranje idealnog korisnika i kreiranje sadržaja po mjeri publike nije uvijek jednostavan zadatak, ali je peace of cake za naše social media managere. Stručni smo u vođenju Facebook stranica i Instagram profila, a znamo koliko je važno imati osobu (ili tim) kojoj ćete povjeriti ovaj zadatak!

*Izvor statističkih podataka: Hootsuite Digital Trends Report 2022